آ

  • آموری، دکتر مایکل دی انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسب‌پذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]

ا

  • اطلاع، پریسا بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]

  • امینی، دکتر داود مصاحبه با پروفسور بهروز عزبدفتری [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 5-7]

ب

  • بالغی زاده، دکتر ساسان بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]

  • بکر، دکتر ماریانا لیما انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسب‌پذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]

  • بلستروس سوریا، دکتر نوریا جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به‌ عنوان آموختنی به کمک برنامه‌ریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]

  • بهین، دکتر بهرام سرمقاله، جلد یازدهم، شماره اول [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 1-4]

  • بیلووسکی، ولادیمیر مهارت های میان فردی در شکل گیری توانش ترجمه: ارائۀ یک مدل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 185-198]

پ

  • پارکر وبستر، دکتر جون خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگی‌ها و بینش‌ها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

ت

  • تحریری، دکتر عبدالرضا بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبان‌آموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبت‌گرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]

  • تقی زاده، دکتر علی مطالعه‌ای درباره‌ هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیه‌سازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]

  • تقی زاده، دکتر محبوبه سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]

ح

  • حجاری، لیلا مطالعه‌ای درباره‌ هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیه‌سازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]

ذ

  • ذاکروفایی، حمیدرضا بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]

ر

  • روسبرو، دکتر الساندرو نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]

س

  • سعدآبادی مطلق، دکتر حسین بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]

  • سید رضایی، دکتر سید حسن بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • سیدرضایی، دکتر زری سادات بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • سیکمان، دکتر سبینه خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگی‌ها و بینش‌ها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]

ش

  • شاهدعلی، صنم رویارویی با امر واقع نشانه‌شناسی سایبر در کتاب‌های آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]

  • شیرازی فرد، هانیه آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]

ع

  • عباسیان، دکتر غلامرضا آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]

  • عرب احمدی، صائمه بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • عزبدفتری، دکتر بهروز مصاحبه با پروفسور بهروز عزبدفتری [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 5-7]

  • علوی شوشتری، دکتر سید مجید رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]

غ

  • غفوری، محمد بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبان‌آموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبت‌گرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]

ف

  • فرخی، دکتر فرهمن پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]

ک

  • کریمی اقدم، دکتر سعید آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]

  • کریمی اقدم، دکتر سعید نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریه‌ای و قیاس‌(نا)پذیری‌های حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچه‌ای بر ویژه‌نامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]

  • کشیری، مولود سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]

  • کوهی، دکتر داود ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سه‌سویه‌سازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 251-268]

  • کیسلینگ، الیزابت اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبان‌آموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بی‌کرانگی» به زبان‌آموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 63-84]

گ

  • گراتزی، دکتر انریکو انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 161-181]

ل

  • لنتولف، پروفسور جیمز پی تأملانی بر مقالات ویژه‌نامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]

م

  • مازندرانی، دکتر امید بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]

  • ماسودا، دکتر کیوکو تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبان‌شناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]

  • محسنی، دکتر احمد آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]

  • محمد باقرب پروین، لیلا پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]

  • مسیحا، دکتر لاله رویارویی با امر واقع نشانه‌شناسی سایبر در کتاب‌های آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]

  • مطلب زاده، دکتر ناصر رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]

و

  • وانپت، دکتر پلونچوک آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]

  • وایت، دکتر بنجامین تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبان‌شناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]

  • ون کمپرنول، دکتر آدام جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به‌ عنوان آموختنی به کمک برنامه‌ریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]

  • ون کومپرنوله، دکتر ریمی نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریه‌ای و قیاس‌(نا)پذیری‌های حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچه‌ای بر ویژه‌نامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]

  • ویمر، دکتر جنیفر نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]

ه

  • هریسچیان، نازیلا رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]

ی

  • یزدانی، دکتر سعید بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]